Moixeró. Cal Cerdanyola, el Bullidor de la Llet, Salt dels Empedrats, Refugi Sant Jordi, Salt de Bastareny

La ruta es va fer a principis d’agost del 2021.

Se surt de Cal Cerdanyola (seu de la Salle Natura), vora el Bastareny, més amunt de Bagà. S’hi poden aparcar els cotxes (si hi ha aparcament lliure). La proposta és pujar pels Empedrats (excel·lent camí que es va engorjant després del Bullidor de la llet) i, a la font Gran d’Escriu, fer una volta pel Coll d’Escriu. Just abans d’arribar-hi, trencar per un corriolet a mà esquerra que duu fins a la font i al coll de Cabrera (cal estar alerta perquè a vegades pot ser un xic perdedor: no és molt fresat). Fins al coll de Moixeró, si bé hem d’anar guanyant un fort desnivell, les vistes són espectaculars cas que el dia acompanyi. Un cop al coll de Moixeró, es baixa al refugi de Sant Jordi.

El segon dia es va a buscar el coll de Galigan. Abans d’arribar-hi, és molt recomanable fer un puja-i-baixa al Cap de la Boixassa: les vistes des del seu cim, s’ho mereixen. Un cop fet el coll de Galigan, cal estar amatents de no passar de llarg del trencant del corriol que duu al Forat de Vimboca: baixarem per uns engorjats espectaculars i poc recorreguts. Cap a mig camí, trobarem una font (a mes d’agost rajava sense problemes). Quan sortim dels engorjats, hi ha l’opció de fer un puja-i-baixa a Oreis, una petitíssima capella enrunada però amb la planta intacta dedicada a Sant Romà d’Oreis i amb una bona vista sobre el Bastareny. En arribant al camí principal que va paral·lel al Bastareny, no oblidar-se de visitar el salt de Murcarols i la Font de la Dou.

En definitiva, la ruta no és molt llarga (una vintena de km, repartits en un parell de dies) però cal tenir en compte que el desnivell acumulat s’aproxima als 2000 metres. Es pot fer sense presses, gaudint dels paisatges i també del temps lliure que pugui quedar.

El recorrido se ejecutó a principios de agosto de 2021. 

Sale de Cal Cerdanyola (sede de La Salle Natura), cerca del Bastareny y por encima de Bagà. Hay espacio para los coches, aunque no todo el aparcamiento sea gratuito. La propuesta es la de subir por los Empedrats y por un excelente camino que discurre entre cañones tras el Bullidor de la Llet. Por él se alcanza la Font Gran d’Escriu y el Coll d’Escriu. Justo antes de llegar a este punto, tomaremos un senderuelo que rompe a mano izquierda. Conduce a la fuente y al collado de Cabrera. Hay que estar alerta ya que el trazo no está muy marcado y no es demasiado difícil perderlo. Aunque hasta el Coll de Moixeró tenemos que superar una fuerte pendiente, las vistas son espectaculares (si es que el día acompaña). Una vez en el Coll de Moixeró, se baja hasta el refugio de Sant Jordi.

En el segundo día, y para empezar, se va en busca del collado de Galigan. Antes de llegar a él, es muy recomendable hacer un sube y baja (ida y vuelta) hasta Cap de la Boixassa: las vistas desde su cumbre lo merecen. Una vez superado el collado de Galigan, debemos andar con cuidado para no pasar de largo el camino que conduce al Forat de Vimboca: bajaremos por unos cañones espectaculares y estrechos. A mitad de camino, encontraremos una fuente (que incluso en agosto daba agua). Cuando se sale del cañón, tenemos la opción de hacer otro sube y baja hasta Oreis, una capilla en ruinas muy pequeña pero con el piso intacto, dedicada a Sant Romà d’Oreis. Además, disfrutaremos de una buena vista del Bastareny. Al llegar a la carretera principal, que discurre paralela al Bastareny, no olvidáis visitar el salto de Murcarols y la Font de la Dou. 

En definitiva, aunque la salida no sea muy larga (veinte km, distribuidos en un par de días), hay que tener en cuenta que la pendiente acumulada es de aproximadamente 2000 metros. De todas formas, se puede hacer sin prisa, disfrutando de los paisajes y también del tiempo libre que pueda quedar. 

 

Powered by Wikiloc

Puede que también te guste...

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

3 + 2 =

Ver más

  • Responsable: Eduard Serra Giménez.
  • Finalidad:  Moderar los comentarios.
  • Legitimación:  Por consentimiento del interesado.
  • Destinatarios y encargados de tratamiento:  No se ceden o comunican datos a terceros para prestar este servicio. El Titular ha contratado los servicios de alojamiento web a http://www.masbaratoimposible.com/ que actúa como encargado de tratamiento.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos.
  • Información Adicional: Puede consultar la información detallada en la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad