Comunicado de la Federación de entidades excursionistas de Catalunya. Suspensión de licencias

Eduard

Després del Decret del Gobierno de España de l’Estat d’Alarma poden quedar afectades les cobertures de l’assegurança de les llicències de la FEEC. El decret on es demana el confinament de la població fa que qualsevol accident a la muntanya pugui ser considerat com una imprudència.

Davant la situació d’emergència generada per l’afectació del COVID-19, la FEEC recomana seguir el decret aplicat des del Gobierno de España i les darreres mesures aplicades per part de la Generalitat de Catalunya on es demana el confinament total de la població durant els pròxims dies.

Les oficines de la FEEC estaran tancades al pública però seguirem donant tota l’atenció a les entitats i als federats i federades via telefònica i per correu electrònic.

Des de la Federació posem a disposició de les entitats i federats el telèfon 661780585 i l’adreça de correu feec@feec.cat per qualsevol necessitat que es tingui.

Les cobertures de les llicències suspeses

– Després del Decret del Gobierno de España de l’Estat d’Alarma poden quedar afectades les cobertures de l’assegurança de les llicències de la FEEC.

Podeu consultar l’apartat de la pòlissa ‘Riscos Exclosos’ punt ‘B’ i ‘C’ – pàgina 12

Riscos Exclosos:
b) Fets que per la seva magnitud o gravetat siguin qualificats per l’autoritat competent com a “catàstrofe o calamitat”, epidèmia o pandèmia.

c) Els sinistres ocorreguts en cas de conflicte armat -encara que no hagi estat precedit per una declaració oficial de guerra-, així com les manifestacions i moviments populars, actes de terrorisme i sabotatge, vagues, detencions per part de qualsevol autoritat per un delicte no derivat d’un accident de circulació, restriccions a la lliure circulació o qualsevol altre cas de força major, tret que l’assegurat provi que el sinistre no té relació amb els esdeveniments.

Remarcar també que el punt ‘M’ de riscos exclosos en la pòlissa asseguradora on s’explica que: “Un acte d’imprudència o negligència greu de l’assegurat, els accidents provocats intencionadament per l’assegurat, així com els derivats de la seva participació en duels o baralles, sempre que en aquest últim cas no hagi actuat en legítima defensa o en la temptativa de salvament de persones o béns”

Des de la FEEC demanem que tots aquells que tenien prevista una activitat de muntanya per aquests dies l’ajornin. Qualsevol accident podria fer augmentar la greu situació sanitària existent.

Volem recordar també que l’assegurança segueix en funcionament normal a tots aquells països que no es trobin en situació d’Estat d’Alarma.

La FEEC, ja va decidir suspendre els Campionats de Catalunya, Circuits Catalans i Copes Catalanes que es duguin a terme durant els pròxims, com a mínim , 15 dies, a l’espera de veure l’evolució de la situació. Pel que fa a les entitats i clubs organitzadors de proves, recomanem suspendre-les o ajornar-les tal com recomana la Secretaria General de l’Esport. En aquest cas, els participants haureu de posar-vos en contacte amb els organitzadors per saber la seva situació.